Nederlandse taal  English language  Deutsche Sprache 

Lokomotive NS 2264 van Statisch materieel in Nederland

Foto: Tim Goorman

AntriebsartDiesel-elektrisch
HerstellerNV Allan & Co’s Koninklijke Nederlandsche Fabriek van Meubelen en Spoorwegmaterieel, Rotterdam
TypDE-locomotief, serie 2201 - 2350
Baujahr1956
Spurweite1435 mm
StandortBorsele
Betriebsfähigkeit.nee
Gewicht72 ton
Länge über die Puffer14,010 m
AchsfolgeBo'Bo'de
Höchstgeschwindigkeit100 km/h
Antrieb

dieselmotor:  Stork/Schneider (lic. Superior) type 40 C-LX-8
- aantal cilinders:  8
- boring x slag:  215,9 x 266,7 mm
- continu vermogen:  900 epk bij 1100 omw/min
hoofdgenerator:  Heemaf type GMT 110
- vermogen:  550 kW
tractiemotoren:  4 x Heemaf type TM 98
- continu vermogen:  4 x 185 kW = 740 kW
- tandwielverhouding:  14 : 65
- middellijn drijfwielen:  950 mm
straal kleinste boog:  80 m

Urspr. EigentümerNederlandse Spoorwegen (NS)
Historischen NummerNS 2264
      
This text is not yet available in English

De 2264 werd in 1972 geel/grijs, kreeg in 1974 afstandbediening, deed in 1993 en 1994 dienst in Zeeuws-Vlaanderen en ging in 1998 buiten dienst. In 2000 werd zij door het Spoorwegmuseum verworven. 

In 2025 ging de loc naar Borsele als monument

Daten verwalted durch:
Thom Geerdink, email: Thom.Geerdink(a)ziggo.nl
Gerard de Graaf, email: gwdegraaf(a)hotmail.com
Marcel Buchholz, email: marcel.buchholz94(a)gmail.com
Tim Goorman, email: timgoorman(a)gmail.com
Rogier Bennebroek, email: rogier.bennebroek(a)nmld.nl
Ersetzen Sie (a) durch @, dies ist aus Spamschutzgründen erforderlich.